Pembayaran Gaji Kakitangan Dan Pesara Kerajaan Tahun 2020

Tarikh Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan Dan Pesara Kerajaan Tahun 2020 | Tahun 2019 bakal berlabuh tak lama lagi. Hanya tinggal beberapa jam sahaja lagi. Tapi yang paling ditunggu-tunggu adalah tarikh pembayaran gaji bagi tahun 2020 nanti. Tarikh pembayaran gaji bulanan bagi tahun 2020 adalah seperti yang ditetap berdasarkan Arahan Perbendaharaan 105 dan surat kelulusan Kementerian Kewangan Malaysia rujukan MOF.BSKK.600-2/2/3 Jld. 3(37) bertarikh 19 November 2019.

Antara bulan-bulan yang menjadi tumpuan adalah bila ada yang berkaitan perayaan. Maklumlah bagi mereka yang berkeluarga, perlu tahu untuk menguruskan kewangan dengan seadilnya. Dari keperluan untuk raya mahupun persekolahan anak-anak termasuk yuran kemasukkan asrama dan universiti.

Tarikh Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan Tahun 2020

Tarikh Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan Tahun 2020 | Sumber Jabatan Akauntan Negara

Tarikh Pembayaran Gaji Pesara Kerajaan Tahun 2020

Tarikh Pembayaran Bagi Pesara Kerajaan Tahun 2020 | Sumber Jabatan Perkhidmatan Awam

Dalam jadual di atas, ada beberapa bulan yang telah di utamakan. Terutama pada bulan Januari, Mei dan Disember tahun hadapan. Kesemuanya adalah anggaran 30-40 hari sementara nak menunggu gaji seterusnya. Jadi apa yang boleh dikatakan, buat yang berkeluarga. Sila rancang perbelanjaan dengan cermatnya dari segi perbelanjaan dapur, perayaan dan persekolahan. Semoga ianya bermanfaat.

 

 

 

4 thoughts on “Pembayaran Gaji Kakitangan Dan Pesara Kerajaan Tahun 2020”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge