Terapi Ais Hilangkan Tekanan Stress Dan Gangguan Makhluk Halus

Published on :

Terapi Ais Hilangkan Tekanan Stress Dan Gangguan Makhluk Halus | Baru-baru ni, mengadu dekat suami yang Cikza rasa semacam. Jadi macam tertekan, stress dan fikiran mudah jauh melayang. Selain tu, badan jangan cakap, kerap sangat lenguh dan sakit kepala melampau.   Ada ketika badan jadi malas. 8-9 tahu lepas, teringat lah […]

 1,083 total views,  3 views today

Bahagianya Seorang Wanita Tanpa Kehamilan Dan Zuriat Di Sisi

Published on :

Bahagianya Seorang Wanita Tanpa Kehamilan Dan Zuriat Disisi | Tajuk ni agak sensitif sebab kebanyakkan di luar sana masih ramai yang masih belum dikurniakan zuriat disisi. Tapi ramai yang mengeluh dan hampir putus asa bila di sebut pasal zuriat dan kehamilan. Seperti biasa perkongsian Cikza mengenai Bahagianya Seorang Wanita Tanpa […]

 1,093 total views

Pembuka Awal Tahun Baru Aku Chemical Pregnancy Rupanya

Published on :

Aku Chemical Pregnancy Rupanya | Alhamdulillah, pembuka tahun 2020 ada berita gembira, tapi sekejap pun dah kira syukur. Setelah disahkan , Cikza baru berani nak bukak mulut sebenarnya. Selagi tak sahih, selagi tu kena cari ilmu lagi dahulu. Berita Kehamilan, siapa tak gembira, Cikza dan suami dah 3 tahun, tapi dikalangan […]

 3,584 total views,  8 views today

Pengalaman Keputihan Punca Masalah Sukar Merancang Kehamilan

Published on :

Siapa yang tak pernah alami keputihan, semua pernah alami keputihan tetapi ada yang teruk dan melampau. Ramai yang mengeluh segala pelbagai cara telah dilakukan termasuk pelbagai petua telah dilakukan antaranya bertangas, makan jamu dan sebagainya. Tapi itu semua mengambil masa berminggu-minggu. Adakah keputihan saya normal jika ia warna putih atau […]

 2,071 total views,  4 views today

Diari TTC 01/2019 : Permulaan Makan Clomid Untuk Rancang Kehamilan

Published on :

Alhamdulillah, Cikza dan suami tidak pernah berputus asa, untuk merancang punya zuriat seterusnya. Terkadang jauh di sudut hati, selalu bertanya dalam diri, kenapa lah orang yang tak nak zuriat buang merata-rata. Bagi lah dekat kita yang kepingin ada zuriat sendiri. Sedang Cikza menulis ni, sebenarnya baru sahaja selesai “trigger shot” […]

 4,776 total views,  17 views today

Rancang Kehamilan Selepas Keguguran Dengan D’ Folia Dan Sedu Arrow

Published on :

Korang masih ingat lagi tak Cikza pernah alami Pengalaman Mengandung Luar Rahim? Kalau masih ingat, bila di kira-kira dah hampir setahun rupanya. Tapi kalau korang nak tahu, Cikza ni jarang nak consume sebarang jamu sebab penyakit SLE yang Cikza hadapi. Namun dalam diam Cikza cuba amalkan secara diam-diam tanpa pengetahuan […]

 2,759 total views,  15 views today

Pengalaman Merancang Kehamilan Menggunakan OPK ( Ovulation Prediction Kit )

Published on :

2 bulan selepas keguguran, alhamdulillah diberi bernafas sehingga harini. Bila teringat anak syurga memang sedih. Tapi mujur suami banyak beri rangsangan dan kata-kata semangat tau. Dengan usia yang menjangkau hampir 32 tahun ni, ( eh! dah 32 ke? ) sememangnya waktu dikatakan sesuai untuk mempunyai zuriat. Tapi itu semua kerja yang […]

 24,989 total views,  53 views today