Lirik Lagu Jadikan Aku Yang Halal | Zulin Aziz & Iqa Nasra

Lagu yang dinanti-nanti, jika kita dengar bait-bait lirik tersebut, kita dapat terasa sehingga hati, sebab lirik ditulis berdasarkan pengalaman yang pernah dialami beliau. Aku Kagum dengan lagu beliau sebelum ni, memang menusuk sampai hati. Sekali aku dengar lagu baru beliau ni, memang sampai getar hati. Lirik yang sangat ikhlas dan mendalam maksudnya.

Sumber : Page Facebook Zulin Aziz

 

Jadikan Aku Yang Halal

( Zulin Aziz & Iqa Nasra )

Komposer: Zulin Aziz | Lirik: Zulin Aziz

Apa kau sedari apa kau mengerti

Sebab ku disini kau minta menanti

Apa pun terjadi walau tersakiti

Ya Allah sabarkanlah hati

 

Ku tak berhenti tak pernah berlari

Ku tetap disini cuba memahami

Apa pun terjadi kau dalam doaku

Ya Allah tunjuk kepadaku

Permudahkanlah jika dia milikku

Kau satukanlah sehingga jannahmu

Perkenankanlah segala doaku

Ya Allah ya tuhanku

(Video) Lirik Lagu Dan Ketika Itu | Zulin Aziz

Cikza dah dengar lagu ni, but i feel u Zulin Aziz bila orang yang tersayang pergi meninggalkan dengan orang lain. Cuma bermula dari tu, Cikza cuba bangkit, lalui hari-hari sukar beb! Siapa tak sedih 5 tahun kot bercinta tup-tup dapat tangkap pasangan sendiri Curang depan mata. Nak dikatakan Cikza cuma berkawan sahaja, walhal tengok wayang pun bertiga tapi bukan berdua seperti tertangkap dalam keadaan adoilah.

Start tu tanya diri sendiri bodohnya aku! Lepastu tak lama tu, kenal husband, semuanya selepas pulang dari Umrah. Waktu tu memang hati belum terbukak lagi. Almost 3 bulan jugak ada sekali tak bertegur. Nak dijadikan cerita, bila dapat tegur, terus ajak kahwin. Waktu tu, aku bercinta ke? tertanya jugak. Tapi Cikza terima jugak lamaran suami tau. Syukur alhamdulillah, sampai ke harini kehidupan sentiasa dihargai.

Lirik Lagu Dan Ketika Itu | Zulin Aziz

Artist : Zulin Aziz
Tajuk Lagu : Dan Ketika Itu
Album : Dan Ketika Itu – Single

Ketika itu aku mengadu
Ya Allah dengar rintihanku
Ketika itu aku merayu
Ya Allah kabulkan doaku
Aku pasrah dan aku berserah
Yang terbaik hanyalah darimu

Dalam Tahajudku aku mohon padamu
Temukan aku dengan jodohku
Dalam Tahajudku aku pinta padamu
Tunjukkan jalanku ke syurgamu

Ya Allah ya tuhan ku
Yang maha mendengar
Semua dengan izinmu
Pohon keredhaan

Ketika itu hilang arahku
Ya Allah lindungilah aku…

Dalam Tahajudku aku mohon padamu
Temukan aku dengan jodohku
Dalam Tahajudku aku pinta padamu
Tunjukkan jalanku ke syurgamu
Tunjukkan jalanku ke syurgamu

 

Lirik Lagu Sampai Bila Misha Omar (OST Jangan Benci Cintaku)

Lirik Lagu Sampai Bila Misha Omar (OST Jangan Benci Cintaku)

Andai dapat kau dengar ombak hati ini
Dihempas sepi tiada berlagu
Dulu tenang dan dilayari kasihmu
Kini dilanda gelora tak menentu

Sampai bila, harus ku bertanya
Firasat hatimu, yang terus membisu
Segala dendamku
Kini telah menjadi bebenan jiwa
Saat kau mencari pengganti cinta

Dalam rindu yang tak bererti apa lagi
Biarkan aku kini sendiri
Oh pergilah dengan dia yang kau cinta
Dan tak perlu kau di sini mengungkit kesilapan

Sampai bila, harus ku bertanya
Firasat hatimu, yang terus membisu
Segala dendamku
Kini telah menjadi bebanan jiwa
Saat kau mencari pengganti

Padamu aku hanya
Kaca yang tak berharga
Pudar seri… kosong. kelam. tak bermakna

Oooh
Ku melangkah dengan hati yang kecewa
Moga ada secebis ketabatan mengubati

Sampai bila…
Firasat hatimu, yang terus membisu
Segala dendamku
Kini telah menjadi bebanan jiwa
Saat kau mencari pengganti cinta.

Lirik Lagu Semakin (OST Halalkan Hati Yang Ku Curi) | Siti Sarah

Tak sangka, lagu yang Cikza tunggu-tunggu dah keluar, teringat kembali, Cikza dapat tengok Teaser je, kat IG Siti Sarah Raisuddin. Tapi bila dah ada tone dan irama. jadi makin sedap. Boleh berhantu tau kalau dengar hari-hari.

Lirik Lagu Semakin (OST Halalkan Hati Yang Ku Curi) dari Siti Sarah

Walau kau sakiti aku
Hati ini takkan rapuh
Mencintakanmu

Aku tak peduli
Walaupun berulang kali
Hati ini takkan mungkin
Membencimu

Sampai saat ini aku
Tak pernah mengerti
Resah ini selalu saja
Melekat di hati

Semakin jauh
Semakin aku rasakan
Betapa dekatnya dirimu
Dihatiku

Semakin benci
Semakin aku tak mampu
Hatiku tetap berkata
Mencintaimu

Ohhhhhh

Ku cuba fahami
Mengapa harus begini
Cinta ini takkan mungkin
Dipaksakan

Sampai saat ini aku
Tak pernah mengerti
Resah ini selalu saja
Melekat di hati

Semakin jauh
Semakin aku rasakan
Betapa dekatnya dirimu
Dihatiku

Semakin benci
Semakin aku tak mampu
Hatiku tetap berkata
Mencintaimu

Aku tak peduli

[Video] Lirik Lagu Di Matamu | Sufian Suhaimi

Lagu baru dari Sufian Suhaimi Yang tengah meletop sekarang ni, kalau korang dengar, ibarat salah satu suara hati beliau. Lagi pulak sebenarnya, kebanyakkan penulis lirik, menulis dari pengalaman beliau sendiri atau situasi yang pernah terjadi dalam masa kehidupan beliau sendiri.

Di Matamu | Sufian Suhaimi

Apakah kau cuba untuk menafikan
Keikhlasan hatiku padamu
Betapa ku mencuba
Mendapatkan secebis kasihmu

Apakah kau tak mampu untuk menentukan
Di antara kaca dan permata
Betapa telahanmu
Memaksaku mengundurkan diri

(Chorus)
Dan tak seharusnya aku
Bertemu dirimu Didunia ini

Dan kau membuang diriku
Sesuka hatimu Dan memilih dia

Dan ku tersandar begini
Meratapi hati Yang telah dilukai

Aku sedar
Betapa hinanya Ku dimatamu

Namun Jika Ku diperlukan
dan diterima Izinkan ku
menagih kasihmu

Namun jika ku di tolak
tak diperlukan
Buang segala tentangku

(Chorus)
Dan tak seharusnya aku
bertemu dirimu
di dunia ini

dan kau
membuang diriku sesuka hatimu
dan memilih dia
dan ku tersandar begini
meratapi hati yang telah dilukai

Aku sedar
betapa hinanya
ku dimatamu

Lirik Lagu Jampi | Hael Husaini Ost Mencintaimu Mr Photographer

 

Sumber Gambar – http://www.myinfotaip.com

Sebelum ni Cikza pernah dengar lagu ni, memang best sangat, tapi suami Cikza tak suka, sekali tiba-tiba dia minat pulak, lepas tengok drama Ost Mencintaimu Mr Photographer. Cikza pulak yang letih dengar hari-hari pergi kerja duk ulang nyanyi lagu ni. 

 

Lirik Lagu

Jampi | Hael Husaini

Bermula pandang pertama
Terlihat kamu di depan mata
Terasa debar di dada
Menahan rasa bila kau ada

Kau buat ku terpaku
Sepertinya diriku yang mahu
Diri kamu

Dan bila kau hadir bagai satu misteri
Ternyata diriku bagai sudah dijampi
Dan bila kau hambakan hati ku kembali
Ternyata hanya kau harus aku cintai

Ha ha ha aku ketawa
Terasa aku tak tentu arah

Kau buat ku terpaku
Sepertinya diriku yang mahu
Diri kamu

Dan bila kau hadir bagai satu misteri
Ternyata diriku bagai sudah dijampi
Dan bila kau hambakan hati ku kembali
Ternyata hanya kau harus aku cintai

Malam, berganti malam
Masih terbayang
Apa yang berlaku
Pada diriku
Ternyata kamu
Ternyata kau mahu diriku
Selamanya kau milik ku

Dan bila kau hadir bagai satu misteri
Ternyata diriku bagai sudah dijampi
Dan bila kau hambakan hati ku kembali
Ternyata hanya kau harus aku cintai


Dato Seri Vida

Lirik Lagu I Am Me | Single Pertama Dato’ Seri Vida

Lirik I Am Me By Dato’ Seri Vida

Dato Seri Vida
I AM Me – Dato Seri Vida

I Want
I Want You
I Want
I Want You

I Am Fun
I Am Pretty
I Am Beautiful
I’m A Queen

I’m Inspire
Your Desire
I’m A Diva
Living La Vida

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

I Am Me
I Am Me
I Am Me

I Am Fun
I Am Pretty
I Am Beautiful
I’m A Queen

I’m Inspire
Your Desire
I’m A Diva
Living La Vida

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

I Am Me
I Am Me
I Am Me

I Want
I Want You
I Want
I Want You

I Am Me
I Am Me
I Am Me

I Am Me
I Am Me
I Am Me


I Am Me By Dato’ Seri Vida

Sentuhan Edry Abdul Halim memang terbaik. Dinyanyikan oleh Dato’ Seri Vida  sendiri. Lagu yang diciptakan oleh Edry Abdul Halim sangat-sangat terbaik. Tak Sangka D.S.V punya bakat dalam bidang nyanyian! Bagi mereka yang Stress tu, bolehlah perdengarkan lagu ni. 10 kali ulang pun tak jemu. Tak Sangka D.S.V punya bakat dalam bidang nyanyian! Bagi mereka yang Stress tu, bolehlah perdengarkan lagu ni. 10 kali ulang pun tak jemu.

Lirik Lagu Cinta Takkan Berakhir | Anuar Zain

Lirik Lagu Cinta Takkan Berakhir | Anuar Zain

Lirik Lagu Cinta Takkan Berakhir | Anuar Zain
Lirik Lagu Cinta Takkan Berakhir | Anuar Zain

Lirik Lagu : Cinta Takkan Berakhir

Penyanyi : Anuar Zain 

Di sini memikirkanmu
Cintaku tak berhenti
Hanya untukmu kasih
Walau seringkali hati tersakiti
Saat kau tak peduli
Aku pun tak mengerti

Namun satu yang pasti
Telah ku jatuhkan hati kepadamu
Selalu selamanya

Cinta takkan pernah berhenti
Karena hati telah memilih
Sadarkan dirimu ku bertahan untukmu

Cinta tak pernah memudar
Segenap hati ku mengharap
Hanya kepadamu cinta takkan berakhir

Betapa hati telah berjanji
Ku bawa sampai mati
Karena satu yang pasti
Telah ku jatuhkan hati kepadamu
Selalu selamanya

Cinta takkan pernah berhenti
Karena hati telah memilih
Sadarkan dirimu ku bertahan untukmu

Cinta tak pernah memudar
Segenap hatiku mengharap
Hanya kepadamu cinta takkan berakhir

Cinta takkan pernah berhenti
Karena hati telah memilih
Sadarkan dirimu ku bertahan untukmu

Cinta tak pernah memudar
Segenap hatiku mengharap
Hanya kepadamu cinta takkan berakhir


” Komen Cikza “

Jika tengok pada video lagu sebelum ni Andainya Takdir, ini adalah klip video kesinambungan drama tersebut. Apa yang Cikza nampak dalam lirik ni adalah pengorbanan yang dilakukan. Jalan cerita video ni merungkai cerita sebenar disebalik kedukaan yang dialami dan pengorban seorang ibu, isteri dan kerjaya.