Selamat Hari Raya Aidilfitri

Published on :

Semua orang dah buat ucapan raya, cuma Cikza terlambat sedikit almaklum namapun #teamorangdapur jadinya banyak habiskan masa di dapur sepanjang hari. Penggunaan internet pun limited sahaja, jadinya itulah punca-punca Cikza lambat sedikit buat ucapan hari raya. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin Mungkin ini pertama kali Cikza buat […]

Pray For Medina

Published on :

Terkejut tatkala subuh hari di Malaysia,rasanya ketika itu umat islam disana sedang menunaikan solat terawih kalau ikut perkiraan dan penolakkan masa,  Cikza mendengar yang bumi madinah kini di bom buat pertama kali, berhampiran masjid nabawi. Subhanallah. 2-3 hari lepas Cikza sempat berkongsi dengan abah yang rindu sangat nak bertamu sekali […]

Ops Selamat 9/2016 :5 Kesalahan Yang Menyumbang Kepada Kemalangan

Published on :

Setiap kali perayaan boleh dikatakan setiap hari, kita akan mendengar kes-kes kemalangan yang melibatkan kenderaan ringan dan juga kenderaan berat. Tapi agak musykil, ramai golongan pemandu masih tiada kesedarandalam diri untuk berubah, adakah Ops Selamat Sampai Ke Kampung. atau Ops Selamat Sampai Ke ? yang mana satu pilihan korang.

Iftar Bersama YB Menteri Kesihatan Bersama Pengamal Media 2016

Published on :

Sekalung terima kasih kepada Kementerian Kesihatan Malaysia, atas jemputan dan menghargai Cikza sebagai pengamal media, walaupun sebagai blogger separuh masa. Baru-baru ni Cikza juga menerima kunjungan tersebut dengan hati yang terbuka, dengan tak sihat tapi almaklum kita menumpang, sebab ada yang risau pasal kesihatan kita. Lagi pulak mungkin musim demam […]

Pengalaman Menginap Di Ambassador Row Hotel Suites By Lanson Place, Ampang Menakutkan

Published on :

Ambassador Row Hotel By Lanson Place terletak di Ampang. Nama sememangnya sangat gah di mata semua. Terdapat beberapa cawangan di dalam mahupun di luar negara. Hotel 4 bintang yang sangat terkenal. Rasanya pasti korang ada pengalaman menginap di hotel ni. Harini Cikza nak berkongsi pengalaman menginap di situ.

Zakat Fitrah : Bolehkah Aku Sebagai Anak Perempuan?

Published on :

Zakat Fitrah 2016| Rasa-rasa pasti ramai yang masih belum menunaikan zakat fitrah. Alhamdulillah tahun adalah tahun ke-3 Cikza menunaikan zakat bagi pihak keluarga, walaupun pada hakikat Cikza masih ragu-ragu untuk melakukannya. Tapi abah Cikza, setiap tahun tak pernah miss nak bayar untuk Cikza sekali walaupun dah bekerja. Tapi rata-rata bila […]

Independence Day : Resurgence, Tak Sedap Langsung!

Published on :

Independence Day : Resurgence | Baru baca review tentang filem tersebut di blog Ben Ashaari. Rasanya pendapat dan komen kita macam hampir sama. Di sepanjang jalan MRR2, poster filem tersebut gah habis, dengan gambaran KLCC musnah. Rasa ingin tahu memang tergalak habis. Lagi pulak, cerita katanya berkaitan dunia akan datang. […]

Menariknya Perbaharui Pasport Di UTC Keramat

Published on :

Pantas Dan Terbaik | Itulah yang Cikza terkedu, pertama kali perbaharui pasport antarabangsa di UTC Keramat. Pertama kali buat pasport di Imigresen Kajang, tapi seawal 7.30 pagi, memang beratur panjang, sampai  luar premis kedai orang lain. Teringat entry Uncle Zuan, perbaharui pasport di UTC Keramat dengan cepat dan pantas. Baru-baru […]

Bantuan Khas Kejatuhan Harga Getah 2016 ( BKKH 2016 )

Published on :

Bantuan Khas Kejatuhan Harga Getah | Pertama sekali syukur, alhamdulillah khasnya dan tahniah kepada penoreh getah yang terlibat kerana “Berita Gembira” yang di sampaikan oleh Perdana Menteri Malaysia YAB Dato’ Sri’ Mohd Najib Bin Tun Hj. Abdul Razak. Bukannya apa, sedikit sebanyak dapatlah meringgankan kos sara hidup dalam penyediaan kelengkapan […]