Diari Puan Isteri

Takziah Buat Pelajar Tahfiz Darul Al Quran Ittifaqiyah, Jalan Datuk Keramat, KL

Berat lagi mata memandang, berat lagi bahu memikul. Harini bila Cikza bukak SOCMED penuh timeline lalu dengan pelbagai gambar tanpa sensored dan video sadis pelajar yang menjerit melolong minta tolong. Terbayang jika anak kita berada disana. Subhanallah tak tergambar perasaan yang ada dalm hati. Tapi kita tak boleh menolak takdir yang telah allah s.w.t tulis untuk kita. Cuma berharapan agar semuanya tergolong dalam golongan para syuhada.

Takzih Buat Pelajar Tahfiz Darul Al Quran Ittifaqiyah, Jalan Datuk Keramat, Kuala Lumpur

Al-Fatihah kepada warden dan anak-anak tahfiz yang terkorban di dalam kebakaran di Darul Al Quran Ittifaqiyah, Jalan Datuk Keramat, Kuala Lumpur. Tragedi menyayat hati yang mengorbankan 22 pelajar dan 2 orang guru serta ada mangsa yang kritikal tu dah buat cukup hati semua rakyat Malaysia mengalirkan air mata.

Suasana Di HKL Kuala Lumpur Dimana Ahli Keluarga Menanti Dengan Penuh Sayu

Gambar Sumber WhatsApp
Gambar Sumber WhatsApp

 

Bila ada kes sebegini, kebanyakkan kita akan mendapat sms/ pesanan ringkas dari pelbagai nombor tidak dikenali beserta pelbagai nombor akaun peribadi dan sebagainya. Jadi sebagai langkah keselamatan, Cikza sarankan korang yang nak menderma boleh lah dilakukan terus kepada No akaun Darul Al Quran Ittifaqiyah itu sendiri. 

 

You may also like...

10 Comments

  1. Semoga syurga ganjaran mereka,tak mampu nak dengar or tgk berita,rapuh hati.

    1. Tersentuh hati bila ingat, semalam pembaca berita pun sebak 🙂

  2. Takziah buat keluarga mangsa..betullah bila dengar berita tu sedihnya..Al -fatihah dan semoga syurga buat mereka semua..

    1. amin.. sebak bila tgk semula video budak-budak tu..

  3. Allah sebak rasanya bila baca entry sis. Dapat bayang macam mana cemasnya anak2 tahfiz. Semoga semuanya tergolong sebagai penghuni syurga taraf syuhada. Amin

    1. sis tengok video tu allah sedih hiba sangat..

  4. Alfatihah buat anak anak syurga 😭

    1. alfatihah amin..

  5. Al-fatihah buat mereka yang terkorban. Lepas satu satu kes, kes ini paling sedih lagi sedih budak belasan tahun yang buat. Allahuakbar

    1. allahuakbar.. amin syukran.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge