Ramai rakyat malaysia terutama wanita ingin sekali mempunyai gigi putih menawan, mana taknya, bila gigi karat senyum pun rasa tak berapa yakin je kan. Lagi pulak kita di sektor korporat bekerja berjumpa orang ramai memang wajib senyum sampai telinga kan. Nak buat kos rawatan gigi memang mahal sehingga tahap ke RM5k. Persoalannya mampu ke korang ? 

Gigi putih memang idaman semua orang lah kan, Punca-punca utama menyebabkan gigi karat pun adalah disebabkan gaya hidup yang tidak terkawal, Lagi pula punca-punca kerosakkan gigi adalah disebabkan penentuan kehidupan korang sendiri. contoh yang za berikan adalah kanak-kanak umur 3 tahun, sebagai ibu bapa, seawal umur camtu dah di ajar mengunyah coklat, gula-gula sampai tak sedar keburukkannya.  Pastu datang sekolah, gigi ronggak lah, rosak lah, kekadang geleng kepala melihatnya. Bagi yang dewasa pula, pengambilan kopi yang terlalu kerap pun boleh menyebabkan masalah gigi kekuningan. Dan termasuk lah korang yang suka sangat merokok, pernah korang terfikir akibatnya kalau ianya berterusan. 
Nampak tak kat situ, bila gigi berkarat senyuman pun jadi tak menawan, lagi pulak keyakinan tu pun dah hilang. Jika gigi dah berkarat rasa-rasa korang yakin tak nak berhadapan dengan orang ramai termasuk pamerkan senyuman di khayalak umum. Meh za nak kongsi beberapa tip yang berguna untuk korang. 
Tip Penjagaan Gigi Putih Mulus Berseri 
  • Berus Gigi sekurang-kurangnya 2 kali sehari, Jangan lupa kumur guna pencuci mulut, bagi mengelakkan mulut berbau. 
  • Kurangkan merokok dan pengambilan kopi, malah lebihkan makan-makanan berkhasiat.
  • Kurangkan pengambilan makanan manis. tapi lebihkan senyuman
  • Berjumpalah doktor gigi sekurangnya 6 bulan sekali. 
Sebagai ganjaran, korang dah puas jaga gigi yang putih mulus tu, meh aku hadiahkan voucher untuk kegunaan korang, tapi Tarikh tamat tempohnya 30 April 2016, so ambil hak yang bakal menjadi milik korang kat sini >>> Panggilan Terakhir Untuk Tebus Baucar Lumayan Darlie Sebelum 30 April 2016. Rugi kalau korang lepaskan voucher tu macamtu je, kalau korang taknak, apakata share bagi mereka yang memerlukan. 


 1,810 total views,  4 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge