Haih lah omak! sebab tu lah aku sayang mak aku, walau apa pun tau! Sedang aku berehat kat bilik, tiba-tiba ada bau wangi seakan macam masak sesuatu. Bunyi kecah kat dapur tu macam nak tenggelam sebiji kapal, katuk sana katuk sini. Tapi bau wangi tu memang tak boleh nak lawan dengan bau yang ada pada aku ni hahaa!

Almaklum buat lah muka comel, saja tarik perhatian mak kekononnya, percubaan pertama buat2 makan roti jala sambil kata (aummm! Sedapnya ) ibarat pandang sebelah mata, tak dilayannya. Uihh! Nyombonglah kan! Esok p shopping jalan kaki sendiri!! Aku masih dalam mood tak puas hati, nak tahu mama masak apa yang sedap ni, bau tu memang macam familiar, seolah masak rendang tp apa isinya??

aku : Ma! Daging ke ayam?? 
Mama : rasanya landak kot!! 
Aku : *terkejut baq hang
Rasenya kejam gila mak aku bagi jawapan deep camtu! 

 523 total views,  2 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge