Sambal Bilis Pondok-Pondok eh! apa pulak tu? mesti tertanya-tanya, tapi sebelum tu, Cikza nak tanya korang tahu tak apa tu IKS? mesti ramai yang tergaru-garu dok fikir kan. IKS ni adalah Industri Kecil Sederhana ( IKS ) kebiasaan ia dikategorikan untuk mereka yang bumiputera melayu mengeluarkan produk-produk kecil seperti makanan dan sebagainya.

Sambal Bilis Kering Keluaran Produk Pondok-Pondok nyata memang terbaik dan mantop memang jarang di temui, tapi mudah didapati di kioks terpilih seperti Jakel, Tekstile Kuala Lumpur. Sambal Bilis Kering keluaran Produk Pondok-Pondok adalah keluaran bumiputera.

 Sambal Bilis Pondok-Pondok Produk IKS Yang Mantop

Sambal Bilis Pondok-Pondok Produk IKS Yang Mantop

Produk Pondok-pondok adalah 100% bumiputera yang telah mengeluarkan pelbagai jenis produk antaranya selain sambal bilis seperti Sambal Bilis Lobak, Sambal Berlado, Sotong Sira, Sambal Hijau dan macam-macam lagi. Tapi Cikza prefer 2 sambal yang paling terlaris terjual, macam Sambal Bilis Kering dan Sambal Bilis Lobak.

Sambal Bilis Pondok-Pondok Produk IKS Yang Mantop

Dengan botol yang comel, rasa pun sedap memang sesuai dengan harganya RM15.00 satu botol kecil. Ada yang kata mahal, tapi cuba rasa dahulu, berbaloi dengan harga. Lagi pulak tahan lama jika di tutup rapat dan di masukkan dalam peti ais setelah buka. Bulan puasa nak dekat, jadi sesuai sangatlah simpan stok untuk sahur untuk mereka yang tak sempat nak masak atau bujang yang tak reti masak.

Sambal Bilis Pondok-Pondok Produk IKS Yang Mantop
Sambal Bilis Pondok-Pondok Produk IKS Yang Mantop

Sambal Bilis Kering, memang terbaik sebab ada bawang goreng garing, ikan bilis pun garing, pedas ya ampun tapi sedap. Setiap 1 jam je mesti pekena rasanya botol bilis tak sampai 1 hari pun. Rugi yang amat beli botol kecil. Fuh terngiang-ngiang pulak makan nasi panas-panas dengan sambal ni, sesuai jugak makan dengan bubur tau. Adik Cikza suka makan dengan roti. Abah dan mama suka makan dengan ubi rebus. Aduh! nak repeat lah botol ke 4 pulak kalini.

Kepada korang yang nak sangat sambal bilis mantop ni, boleh dapatkan di kioks-kioks yang disediakan, salah satunya di Jakel Tekstile Kuala Lumpur. Tapi mereka yang berada di luar dari kawasan KL boleh buat tempahan di Agro Bazaar Online 

Sambal Bilis Kering Mantop

Pondok-Pondok Brand 

NO 6,KEDAI HADAPAN MASJID KG MELAYU WIRA DAMAI,
68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

No Telefon HOTLINE

0111-5628030

Waktu Beroperasi 

Isnin – Jumaat 

9.00 PAGI -7.00 PTG

Facebook 

Pondok -Pondok Brand 


Testimoni Positif Dari Pelanggan 

Kalau Cikza nak dapatkan sesuatu barang atau sebarang produk berkaitan barang atau makanan, seharusnya wajib Cikza akan tengok feedback pelanggan-pelanggan lain atau pengguna peroduk yang lain. Tapi produk IKS ni memang mendapat feedback yang sangan positif dan terjual sehingga ke luar negara tau. Jom kita lihat komen positif dari mereka. 

 

713 total views, 9 views today

4 thoughts on “Sambal Bilis Kering Pedas Dan Garing Betul-Betul Padu”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge